Design Thinking dla firm

22 września 2017

Zarządzanie projektami nie musi być trudne

Metodologia pracy Apple, która nosi nazwę ANPP (ang. Apple New Product Process) jest kluczowym elementem sukcesu firmy. Jest także pilnie strzeżoną tajemnicą. System rozwinął się i przyjął postać zdefiniowanego procesu wprowadzania nowych produktów na rynek. Metoda opiera się na bardzo szczegółowym opisie etapów opracowania produktu od inwencji do innowacji, od pomysłu do etapu jego upowszechniania w formie gotowego produktu.

W praktyce proces przypomina listę zadań i czynności do wykonania w postaci programu projektów. W ten sposób ANPP określa zadania dla wszystkich pracowników zaangażowanych w poszczególne etapy projektu i obejmuje wszystkie działy firmy, tj.: dizajn, sprzęt, oprogramowanie, operacyjny, finansowy i marketingowy oraz wsparcia klientów. ANPP obejmuje również dostawców i dostawców-dostawców, czyli setki różnych firm, które współpracują z Apple w czasie realizacji projektu.

Jedna z osób zatrudnionych w firmie tak opisuje metodę: "jest to bardzo ściśle zdefiniowany proces, ale wcale nie jest uciążliwy, ani biurokratyczny. Pozwala wszystkim wykazać się kreatywnością TAM, GDZIE JEST TO NAPRAWDĘ WAŻNE".

Wystarczy spojrzeć na rezultaty. Firma działa bardzo szybko.