29 maja 2016

Sposób rozumienia innowacji - część 3

Definiowanie innowacji nie powinno utrudniać procesu innowacji. Może w takim razie z przekonaniem powtarzać, że innowacja to proces ideacji, oceny, selekcji, rozwoju i wdrażania nowego lub udoskonalonego produktu, usługi lub programu ...

Definicja innowacji Jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorstwa w innowacjach? W jaki sposób można zmienić tok rozmowy na temat innowacji?
Najważniejszą zasadą innowacji jest znalezienie wartości. Przedsiębiorstwa mylą innowację z inwencją i próbują wyjaśnić innowacyjność, stosując retorykę nowego produktu. Jednocześnie firmy zapominają o tym, że dostarczają wartość, którą klienci muszą poznać. Traktowanie działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwie jako kluczowej, zmienia rozmowę … zmienia horyzont, perspektywę i nastawienie organizacji do innowacji.
Praca polegająca na dostarczaniu nowych rzeczy, nowym klientom na nowym rynku. Przedsiębiorstwa zajmują się kreatywnością zamiast innowacyjnością. Nie ma innowacji bez komercjalizacji. Proces polegający na odejściu od generowania pomysłów do komercjalizacji nowych produktów.
Kreatywność oznacza myślenie o czymś nowym. Innowacja polega na wprowadzeniu czegoś nowego. Wiele firm dużo mówi na temat innowacji ale nie inwestuje czasu, ludzi ani pieniędzy, aby tworzyć prototypy innowacji. Podział zasobów potrzebnych do rozwoju innowacji.
Zastosowanie kreatywnej idei w celu tworzenia wartości, zwykle poprzez wzrost zysku lub/oraz redukcję kosztów. Mylenie kreatywności, szczególnie tworzenia pomysłów, z innowacją. Zatrudniać więcej kobiet na stanowiskach związanych z innowacjami.
Nie ma potrzeby definiować innowacji. Przedsiębiorstwa zbyt dużo mówią o innowacjach. Tymczasem potrzebny jest powrót do fundamentów. Należy przestać mówić na temat innowacji. Istnieje potrzeba dostosowania przedsiębiorstw do współczesnych technologii i zmian.
Innowacja to coś co jest nowe, użyteczne i zaskakujące. Wywołuje zdziwienie. Bardzo ważną kwestią jest percepcja innowacji. Ustalenie środka ciężkości, który zapewnia rozwój firmie. Najprostszym wskaźnikiem zmiany jest liczba szkoleń pracowników z tematyki kreatywności i innowacji. Szkolenia można realizować z metod zarządzania pomysłami, innowacjami typu SIT i TRIZ. Ponadto, innowacje należy widzieć jako szczególne kompetencje w zakresie przywództwa i etyki.

https://www.ideatovalue.com/inno/nickskillicorn/2016/03/innovation-15-experts-share-innovation-definition/